안녕하세요, AA Canada 입니다.
오늘은 저번 포스팅에 이어 Employer Job Offer 카테고리 중 비숙련 취업이민인 In-Demand Skills Stream에 대해서 설명드리도록 하겠습니다. 이전에 말씀드렸듯, 보통은 숙련직으로 많이 신청하시는데, 비숙련직으로도 주정부이민 제도를 통해 영주권 취득을 시도해보실 수 있습니다.
온타리오주정부이민(OINP) 카테고리 구성에 대해 잘 모르시는 분들은 아래 게시물 먼저 읽어주시면 감사하겠습니다!
그럼 자격요건에 이어서, 해당 게시물에선 지원방법, 지원 후 과정 등에 대해 간략하게 설명 드리겠습니다!
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Supporting Documents (제출 서류)
신청자 정보 확인 및 자격 기준을 충족했음을 증명하기 위해 증빙서류를 제공해야 합니다.
*모든 서류 및 문서는 스캔하여 온라인에 업로드 해야합니다.
필수제출 서류 (신청자, 피고용인):
지원서와 함께 제출해야하는 필수서류 목록:
1) Identity documents 신분증명서류
2) Status documents in Canada 캐나다 거주 자격 서류
3) Employer documents 고용주 서류
4) Job offer documents 직업 오퍼 서류
5) Documents to support your work history 근무 기록 증빙서류
6) education documents 학적 서류
7) language test results 언어 시험 결과
8) documents to demonstrate that you meet the settlement funds requirement 정착자금 보유 증빙서류
9) resumé 이력서
10) other optional documents (if applicable) 기타 문서 (해당되는 경우)
1) 신분증명서류:
1. 증명사진
2. 여권 사본 (personal details page, all blank pages, temporary resident visas, entry stamps, any other immigration stamps)
3. 동반 가족분들 여권 사본
2) 캐나다 거주 자격 서류:
이민성 IRCC 혹은 국경 서비스국 CBSA 에게서 발급받은 현재 및 이전 자격 문서의 사본을 제출해야 합니다. (해당되는 서류들만)
- work permits 워크퍼밋(직업허가서)
- study permits 스터디퍼밋(학생비자)
- temporary resident visas 임시 거주 비자
- any other Canadian immigration document 외 캐나다 이민 서류
현재 처리 과정중에 있는 경우 다음 중 하나의 사본을 스캔하여 업로드:
- the letter from IRCC acknowledging that they received our application to extend your status
IRCC에서 연장 신청 지원서를 받았다는 사실 확인서류/편지
또는
- the IRCC fee receipt, and/or the post office mailing receipt you received when ou applied to extend our status IRCC 수수료 영수증 및/또는 비자 연장 신청할 때 받은 우체국 우편 영수증
* 혹여 제출하시는 서류가 영문 혹은 불어로 기재되어있지 않으면, 원본과 번역본을 함께 제출하셔야 합니다.
* 필수 제출 서류를 모두 업로드하지 않을시, 본인의 신청서가 'incomplete'으로 반영되어 반환된다는 점 기억해주시길 바랍니다.
For this stream, you must include a completed and signed Employer Form from your employer (or signing officer). You must scan and upload a copy of this form which includes business and position information.
In-Demand Skills Stream의 경우, 본인은 반드시 고용주 (혹은 signing officer)가 서명 완료 한 Employer Form(업종, 포지션 정보 포함)을 스캔하여 업로드해야 합니다.
If your employer is required to demonstrate reasonable recruitment efforts, you must also include a copy of your employer’s job advertisements for the postion being offered to you. You must scan and upload the ads in the section entitled “Employer Form” in your online application.
고용주가 본인을 고용하기 전에 충분한 채용활동을 했다는 것을 증명해야 할 경우, 본인도 본인에게 오퍼된 직업/직책의 고용 광고 사본 등을 포함시켜야 합니다. "Employer Form"섹션에 함께 업로드하시면 됩니다.
3) 직업 오퍼 서류:
1. Job offer letter
You must include a copy of your job offer signed by you and your employer. The job offer letter must:
본인과 고용주가 서명한 직업 오퍼(제안서) 사본을 제출해야 합니다. 해당 레터는:
be less than six months old
6개월 이내에 받은 레터
be printed on business letterhead and identify the business address, telephone/fax numbers, email, and website addresses
비즈니스 레터헤드에 인쇄되어 있으며, 업장 주소, 전화/팩스 번호, 이메일 주소, 웹사이트 주소 명시
identify the responsible officer/supervisor and include their signature
담당 직원/사수 및 서명
be stamped with the business’s corporate seal (if applicable)
회사의 법인 도장이 찍혀있어야 함 (해당되는 경우)
include 포함 항목 :
- job title
직함
- National Occupational Classification (NOC) code (learn how to find your NOC code)
국가 직업 분류(NOC) 코드
- wage for the position being offered
제시된 직책에 대한 임금
- duties and responsibilities
의무와 책임
- number of hours per week and the number of weeks of work per year
주당 근무시간 및 연간 근무주수
- number of days/weeks of vacation
휴가 일/주 수
- workplace location
출근 위치
- employment start date
입사 시작 일자
- an indication that the offer being made is for a full-time position of an indeterminate duration (no end date)
제안이 풀타임 오퍼이고, 계약 만료 날짜가 없다는 증명
confirmation that the terms and conditions of the job offer are effective as of the date of nomination if you are already working for your employer in the approved employment position, or if you are not, on the date that you obtain a work permit and begin working for your employer in the approved employment position
이미 고용주 밑에서 일을하고 있다면 nomination이 완료되는 날, 아직 아니시라면 워크퍼밋을 받고 일을 시작하시는 날 고용 약관이 유효하다는 확인
4) 고용주 서류
If you are currently working for your employer in the same position as your job offer, you can submit your original job offer, signed by you and your employer, with your application, even if it is older than six months. However, it must include:
신청하는 잡 오퍼와 같은 일을 이미 하고 계시다면, 본인은 본인의 고용주와 본인이 이전에 서명한 원래 서류(6개월이 지났어도)를 제출 가능합니다. 하지만 필수로 포함되어야 할 사항은:
all of the mandatory information listed above
위에 나열된 모든 필수 정보
a recent letter from your employer confirming your ongoing employment, the conditions of the job offer and any changes to the position being offered to you
최근에 본인의 고용주로부터 받은 본인의 지속적인 고용, 일자리 제안 조건, 그리고 포지션에 대한 변경 사항을 확인하는 레터
2. Current employment
If you are currently working for the employer in the same position as your job offer, include copies of your two most recent pay slips.
만약 본인이 제안 일자리와 같은 일자리(고용주)에 현재 있다면, 본인이 받은 가장 최근 두 급여 전표 사본을 포함
3. Collective agreement
If the wage of your position does not meet the median wage requirement but adheres to the wage requirements outlined in your collective agreement, include a copy of the applicable section in your collective agreement that outlines wages.
본인의 임금 수준이 중위 임금 요건을 충족하지 못하지만, 본인과 고용주가 서명한 계약서에 명시된 임금 요건을 준수하는 경우, 계약서에 임금 수준을 설명하는 섹션을 포함
4. Licence or authorization
If your job offer is in an occupation that requires a mandatory licence or other authorization in Ontario, scan and upload a copy of your licence or other authorization.
만약 본인의 직업 오퍼가 온타리오에서 의무적인 면허 혹은 허가가 필요한 직업이라면, 해당 사본을 스캔해서 업로드
5. Labour Market Impact Assessment
If you are currently working in Canada on a work permit that is supported by a Labour Market Impact Assessment (LMIA), you must get a copy of the LMIA from your employer.
The LMIA must be for the same NOC code as the position being offered to you.
현재 캐나다에서 노동시장 영향 평가(LMIA)의 지원을 받는 워크 퍼밋으로 일하고 있는 경우, 고용주로부터 LMIA 사본을 받아야합니다. LMIA는 동일한 NOC 코드의 포지션이어야 합니다.
5) 근무 기록 증빙서류
1. Employment/work experience reference letters
취업/직무 경험 참조
2. Work contracts (optional)
근로계약서 (선택사항)
3. Proof of compensation
임금 증명서
4. Canada Revenue Agency Statements
캐나다 세입국 증명 (T4 Statements of Remuneration Paid and Notice of Assessment - NOA)
5. Regulated Occupation
규제된 직업(면허 및 허가 사본 제출)
6. Self-Employment
자영업:
- business registration documents or other documents to confirm business ownership
- income tax returns
- T4A statements (if self-employed in Canada)
- reference letter(s) from client(s) and other third parties indicating the service provided along with payment details
- invoices
- advertisements for your business (web posting, brochures and other promotional material)
7. Other work-related documentation (optional)
기타 근무 관련 문서(해당시)
If you have any other relevant documentation to support your work experience, include them with your application.
6) 학적 서류
You must scan and upload copies of your secondary school (high school) diploma and/or transcripts.
중등학교(고등학교) 졸업증명서 및/ㄸ는 성적 증명서의 사본을 업로드 해야합니다.
If you completed your studies outside of Canada, you need to get an Educational Credential Assessment (ECA), from an organization approved by Immigration, Refugees and Citizenship Canada, which proves your education is equivalent to a Canadian high school diploma.
혹시 캐나다 외 나라에서 공부를 마쳤다면, 이민성 IRCC로부터 승인을 받은 기관으로부터 교육 자격 증명 평가(ECA)를 받아야 합니다.
7) 언어 시험 결과
To prove that you have the mandatory language skills, scan and upload the results of an approved English or French language test with your application. The test must have been taken within the two years prior to submitting your application.
필수 언어 능력이 있음을 증명하려면 승인된 영어 또는 불어 시험 결과를 스캔하여 신청서와 함께 업로드해야 합니다. 제출 기한 2년 이내 시험 결과이어야 합니다.
For English tests (must have CLB 4 or above in all language abilities), we accept: 영어시험
- International English Language Testing (IELTS) - we only accept the General Training test
- Canadian English Language Proficiency Index Program (CELPIP) - we only accept the General test
For French tests (must have CLB 4 or above in all language abilities), we accept: 불어시험
- Test d’évaluation de français pour le Canada (TEF Canada)
- Test de connaissance du français pour le Canada (TCF Canada)
Please make sure you scan the entire page of your test results and that no text is cut off.
8) 정착자금 보유 증빙서류
9) 이력서
10) 기타 문서 (해당되는 경우)
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Cost to apply (신청 비용)
The application fee covers the cost of processing your application and is:
신청 비용에 신청서 처리 비용 및 수수료가 포함되며:
$1,500 if the job offer is outside of the Greater Toronto Area
Greater Toronto 지역 외 직업 오퍼일 경우 $1500
$2,000 if the job offer is within the Greater Toronto Area (City of Toronto, Durham, Halton, York and Peel regions)
Greater Toronto 지역 내 (토론토 시티, Durham, Halton, York and Peel 지역) 직업 오퍼일 경우 $2,000
We only accept Visa, Visa Debit, Mastercard and Mastercard Debit.
비자, 비자 체크카드, 마스터카드, 마스터카드 체크카드만 받습니다.
Refunds 환불규정
We will only refund the fee if we find that your application is incomplete or you withdraw your application before we start processing it.
신청서가 'incomplete'하다고 판단되거나, 처리하기 전에 본인이 신청을 철회할 경우에만 신청비용 환불이 가능합니다
We will not refund the fee if your application is unsuccessful.
허가가 안나는 것은 환불 사유가 아닙니다.
You can check the status of your application through your account in the OINP re-Filing Portal.
OINP re-Filing Portal을 통해 신청 상태를 확인할 수 있습니다.
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Use a representative to apply
You may choose to appoint an authorized representative, such as an immigration consultant or lawyer, to provide advice or help with the application process and to act on your behalf with the OINP.
본인은 신청 과정에 대한 조언이나 도움을 제공받거나, 대리로 OINP와 이 과정을 수행할 수 있는 이민 컨설턴트 혹은 변호사를 고용할 수 있습니다.
If you wish to appoint a representative, they must create an account in the OINP e-Filing Portal and then submit your application through the portal on your behalf.
대리인으로 임명하려면 OINP e-Filing 포탈에 계정을 생성한 다음, 포털을 통해 본인을 대신하여 신청서를 제출할 수 있습니다.
Learn more about representatives and how to appoint one.
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After you apply
After you (or your representative) submit your application you will get an email to confirm that we have received it.
지원서를 제출하면 컨펌 이메일을 받으실 예정입니다.
You can check the status of your application through your account in the OINP e-Filing Portal.
OINP e-Filing 포탈을 통해 처리 과정을 확인하실 수 있습니다.
For regular updates on processing times, read OINP Application processing times and nominations issued
처리 시간에 대한 평균 과정은 해당 링크 확인:
Withdrawing your application 지원서 취소
To withdraw your application, click on the “Withdraw” button next to your file number on your main page of the OINP e-Filing Portal.
파일넘버 옆 "Withdraw"버튼을 눌러주세요.
Please note:
We will only refund the application fee if you withdraw your application before we start processing it.
신청비용은 지원서 처리과정이 시작되었으면 환불불가 합니다.
Changes in personal information 개인정보 변경
You must notify us if there are any changes to the information provided in your application, including (but not limited to) changes in:
변경사항을 알려주셔야 합니다:
- contact information 연락처
- immigration status (expiration or change in work permit) 비자 여부(워크퍼밋 변경사항)
- family composition due to: 다음 이유로 인한 가족 구성 변경
marriage or common-law relationship 결혼 또는 상법 관계
birth of a child 자녀 탄생
change of custody of a child 아이의 양육권 변경
divorce/separation 이혼/별거
death 죽음
You can make changes to your telephone number, email address and country of residence by logging into the OINP e-Filing Portal and clicking on “My Profile” on your main page. After the change has been made, click “Save”.
번호, 이메일주소, 거주지 등은 OINP 포탈 'My Profile' 섹션에서 직접 수정 가능하십니다.
For all other changes, or to correct a data entry error (e.g., you misspelled your name):
외 변경 하시려면 혹은 오타를 수정하시려면:
- complete and save a Change of Personal Information form
- send the completed form by email as an attachment to ontarionominee@ontario.ca
- use the subject line “Application Change Notice – [File number]” 이메일 제목
- if you are requesting a correction to your name or date of birth, please also include a copy of the personal details page of your passport to validate your request
이름, 출생날짜 관련된 정보를 변경하시려면 증빙서류가 필요합니다
Please note: We will not accept requests to completely change a name or date of birth.
If you do not notify us of any changes to your personal information it could impact the outcome of your application.
If you are nominated
If your application is successful, you will receive a Nomination Approval Letter and an OINP Certificate of Nomination by email.
선정이 되면, Nomination Approval Letter 및 OINP Certificate of Nomination 서류가 이메일로 전송이 될 것입니다.
Once we notify you, your next step is to apply for permanent residence to Immigration, Refugees and Citizenship Canada (IRCC) within six months.
다음 단계는 6개월 이내로 이민성 IRCC에 영주권 신청을 하는 것입니다.
You will need to include your Nomination Approval Letter and the OINP Certificate of Nomination.
If you are not nominated
If your application is unsuccessful, we will let you know by email.
노미네이션이 성공적으로 이루어지지 않으면 이메일로 결과를 알려드립니다.
If you think we made an error in our decision that led to your application being refused, you may ask for an internal review.
혹시 거절당함에 저희측 실수가 있다고 생각이 되시면, 인터뷰 요청을 하실 수 있습니다.
To request an internal review: 인터뷰 요청 (**이메일로만 신청가능)
1. send an email to internalreview-revisioninterne@ontario.ca. You must email us within:
- 30 calendar days of receiving your notice of refusal if you live in Canada 캐나다에 거주하고 계시다면 거절 통보 30일 이내
- 60 calendar days of receiving your notice of refusal if you live outside of Canada 캐나다 외에 거주하고 계시다면 거절 통보 60일 이내
2. in your email, explain how: 이메일 작성시
- on the date you submitted your application, you met all requirements
지원서를 접수한 날 기준 자격요건을 다 충족했다는 사실
- an error we made resulted in your application being unsuccessful
저희측 실수가 무엇인지
Do not include any new information that you did not include in your original application, unless that information was not reasonably available to you at the time you submitted your application.
피치못할 사정이 아닌 한, 새로운 정보는 추가하시면 안됩니다.
New information that you did not include in your application because of an oversight will not be considered.
Internal review requests must be sent by email. We will not accept requests by mail, fax or in-person.
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등록일2020-04-23
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